A JCDecaux Hungary Zrt. irodalmi pályázatának blogja

ÁLLJON MEG EGY NOVELLÁRA!

Benedek Róza Muriel: Havazás

2017. július 03. - JCDecaux

Ha tetszett ez a novella, szavazz rá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jcdecauxnovella.blog.hu/api/trackback/id/tr2012623921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A zutca embere 2017.07.05. 12:30:15

"A ház mellett..." valahol itt kezdődik a történet, az eleje így felesleges, unalmas is, ami egyébként jellemző az egész novellára. A tömött sorokon nehéz volt átrágni magamat, főleg úgy, hogy nincs igazán történet, és ami van, az is eléggé zavaros. A szereplő élettelen, jellemzése felszínes, az okok és okozatok sem derülnek ki. Egy mélynek szánt lelki problémát ennyi karakterbe bevállalni, elég merészség, nem is sikerült. Elképzelem az átlag polgárt, vajon hányadik sornál sóhajt egy nagyot...
10/3

2017.07.05. 16:07:41

Mivel ez az utolsó bejegyzés, ahova kommentálni lehet ide írnám összefoglaló gondoltaim a 20 felkerült novellával kapcsolatban.
Teljes hozzá nem értőként számomra a "hatalmas csalódás" lenne az a szópár, amivel jellemezném őket.
Az egyetlen írás ami igazán tetszett az Ásó-Kapa mű volt. A Körfolyosó, Kapcsolás, Csak egy megálló és Toll címűekre is azt mondnám, hogy oké, hogy kikerültek.
A többiről fogalmam sincs ,hogy mit keresnek itt. Lehet egy pesti romkocsmában, kellően spicces állapotban bele lehet látni mindent, aminek jó része ott sincs, de nem oda íródtak.
Az átlag ember elolvas egy ilyet, majd bosszankodva megrántja a vállát, hogy miért nem inkább a telefonját nyomkodta tovább... és a többire rá se kukkant már, ami igazán kár, mert tényleg van egy pár ami megéri a ráfordított időt.
Nem hiszem el, hogy a zsűri egyáltalán átrágta magát a több mint 2500 beküldött irományon, vagy egy csomó témát egyből diszkrimináltak. Rendes fantasy, sci-fi nem igazán található itt, ami rendben van csak akkora a pályázat kiírásban ezt szerepeltetni kellett volna.
Mindenesetre csak azt remélem, hogy senkinek nem megy el a kedve az írásól emiatt.

A zutca embere 2017.07.05. 17:09:15

@Budai Gábor: Tökéletesen igazad van, én is ezen gondolkodtam el, amikor végig olvastam őket. Valamelyiknél írtam is: romkocsma, rozéfröccs...
Sajnos valószínűleg mellé ment a kiíró szándéka és a zsűri értelmezése, köszönő viszonyban sincsenek egymással, de ez az ő bajuk (is!).

InScripto 2017.07.05. 19:53:20

Mindkettőtöknek tökéletesen igaza van.
Komoly kihívás egy 5 perces novellát úgy megírni, hogy belealudjak és aztán el is felejtsem, hogy olvastam valamit. Neki sikerült...
Csak egy kérdés: Ezt nem lehetne esetleg lecserélni bármelyik másikra a 2500-ból?... Csak jobb lehet.
@A zutca embere - A 8. sorig eljutottam sóhajtás nélkül... aztán elaludtam.

csillagporszemecske 2017.07.05. 21:05:52

Mindegyiket tervezem elolvasni, és tervezek hozzászólni. Jelen esetben nem célom az író megsértése, de nem értem... Ez mi? Miről szó? Semmilyen érzelmeket nem sikerült megmozgatnia, semmilyen képet nem láttam, miközben olvastam.
Szóval egyáltalán nem tetszett, és tényleg nem értem, mit keres itt. Ráadásul véletlenül rá szavaztam, pedig csak el akartam olvasni (tudom, ügyességem határtalan), ez is nagyon rosszul van megoldva, szerintem ezzel - a szavazatok számát tekintve - nem is voltam egyedül.

Határozottan igen, ezt jó lenne, ha lecserélnék. Valami másra.
Ennél kellett hogy legyen jobb (nem kevés). Ez rossz. Vagy leginkább semmilyen. Felületesen üres.

2017.07.07. 11:41:26

Nem èrtem. Ùjraolvastam. Ès mèg mindig nem. Ahogy a majdnem összes többit sem. Nem lehet olyat, hogy a maradèk 2470-et is elolvashassuk valahol? Megöl a kìvàncsisàg, hogy tènyleg nem ütik-e meg ezt a szintet.

Gyuszink 2017.07.07. 19:30:23

Az alany nélküli kezdés a harmadik mondatban nem csak zavaró, de úgy gondolom, hibás is, mert így akkor a hóról szól a mű. Neki van sporttáskája, ő megy át ezen a lelki vívódáson vagy min, ő nyomja bele a bikinijét saját magába, és a többi. Oké, ez csak kötekedés, de mit tegyek, ha már a kezdésnél megakaszt az, hogy fölöslegesen, indokolatlanul igeidőt vált az író, még ha szerinte ez szándékos és megalapozott is volt. A fogalmazókájával nem lenne komolyabb problémám, ha kicsit alaposabban átolvasta volna, elkerülve ezáltal néhány kirívó szóismétlést. A nagyobb gond az, hogy amit a fő karakter a nyakunkba sír, az olyan, mintha egy gimis csaj érzelmi vívódása, amire senki sem kíváncsi. Nem sikerült közvetíteni felém semmit, igazából az sem világos, mi volt a cél. Ennél a pontnál már engem is érdekelne a többi, be nem került írás. Mi lenne, ha valaki nyitna egy facebook csoportot, ahová be lehetne másolni a jobbnak vélt írásainkat? Csak egy ötlet.
Ez itt 2/10 jóindulattal.

2017.07.07. 20:07:37

Ès lehetne a fb csoport neve: "Savanyù a szőlő". De megnyugtat, hogy többen is ülünk a tàl körül.:)

2017.07.07. 20:13:16

(Gyuszink, attòl pedig, hogy az alany hiányolàsàban - ès àltalàban a többiben is- egyetèrtsek veled, mèg az àllìtmàny nèlkuli 5.mondatod sem tàntorìt el:). Csak hogy igazsàgosak ès hitelesek maradjunk;)

Gyuszink 2017.07.07. 20:15:06

Igen, savanyú, de úgy gondolom, ez nem teljesen alaptalan. Igaz, most olvastam kettőt, ami tetszett - majd azokhoz is hozzászólok -, de összességében a bekerült írásoknak szerintem meg kellene ütniük egy bizonyos alsó határt színvonalban. Mindegyiknek kivétel nélkül. És nehezen képzelem el, hogy a kétezer akárhányból ne lett volna olyan, ami jobban megérdemelte volna, mint néhány itt olvasható mű. Nem feltétlenül magamról beszélek, de akkor már természetesen én is kíváncsi lenék, mit szólnak mások az írásomhoz. Ennyiről szólna ez a csoport, elolvashatnánk legalább a többi írás zömét, nagyobb képet kaphatnánk arról, hogy mennyire zajlott le hasamra ütők mód a kiválasztás.

2017.07.07. 20:19:16

Èn benne vagyok:) Melyik volt a masik kettő? Toll ès Barbara pl. jòk.De a TabulaRasaért èn kèrek màr elnèzèst..

Gyuszink 2017.07.07. 20:19:20

Kedves Khaleida, ugye nem kezdünk el most egymás hozzászólásaiba belekötni, mert annál amatőrebb dolgot nehezen tudnék elképzelni. Jaj, lemaradt a kérdőjel, pedig kérdőmondat, de akar már a halál visszajavítani. Béke

2017.07.07. 20:27:50

Viccnek szàntam:) Reflektàlva a dolog banalitàsàra, vegyìtve nèmi öniróniàval,hogy ne tûnjünk màr azèrt olyan rosszfejeknek,mint amennyire jogosan vagyunk azok:):)

2017.07.07. 20:49:49

A legtöbb sztori egyèbkènt a tömegközlekedès dìszlete közé lett megìrva, vagy fővàroskànk hàttere elè felfestve, ami pont beleillik a pàlyàzatba.Ès persze szerelemről szòlnak. Az enyèmben pl. se az nem volt, se villamos.Hiba.

gébics · http://www.geebics.blog.hu 2017.07.08. 08:39:50

@Budai Gábor: Ezzel egyetértek. Örkény az Örkény.

furim 2017.07.13. 21:56:48

Különös hangulatú szép írás. Lehet találgatni: megtörtént-e a "fiúval" a találkozás? Megtörtént-e hasonló a vőlegénnyel, aki az igazoló fürdőruhát már kiterítette a radiátorra? Vajon hasonlít-e a leánybúcsúhoz ill. a legénybúcsúhoz ami a lánnyal, ill. valószínű a leendő társsal megtörtént? A valami romantikus otthagyásáról a reális kapcsolatért, a mindennapokért? A kapcsolat mellett megőrzött, megőrzendő függetlenségről?
Nekem nagyon tetszett.
süti beállítások módosítása