ÁLLJON MEG EGY NOVELLÁRA! - Utolsó kommentek
blfr5@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c37483678
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2019-08-02T15:29:30+02:00
2019-08-02T15:29:30+02:00
Mária Kosztolányi
http://blog.hu/user/1428784
Ez bizony gáz , örülök, hogy nem küldtem :) :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c37047155
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2019-04-11T15:28:37+02:00
2019-04-11T15:28:37+02:00
György Ákos
http://blog.hu/user/1446721
Bőven megkésve, de muszáj hozzászólnom, hátha eljut az íróhoz.<br />
Ez egy remekül megírt, érdekes, és érzelmes írás, igazi hidegrázós befejezéssel. Nagyon élveztem, és nagyon gratulálok hozzá, teljesen megérdemelte az első helyet. Zseniális.<br />
<br />
De ha nem tetszene, sőt, egyenesen rossznak találnám (és van a 20 kiválasztott novella között sok ilyen), akkor sem pocskondiáznám ily módon. Ezzel nem csak az írót, de a 20 főből álló zsűrit is bírálják (megsértik), ezt lehet, hogy figyelembe kellene venni. Nem tetszhet mindenkinek minden, és ennek a közlésére van más, igényesebb mód is.<br />
<br />
Csak sajnálni, szánni tudom azt a pár előttem szólót, aki ilyen lesújtó, de legfőképpen semmitmondó véleménnyel illette ezt a novellát (különösen felháborító némely "hozzászólás" nyelvezete). Ennyire futja, hogy "Barbi-napló"?
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371/full_commentlist/1#c35523817
Válasz erre: Közönségszavazás eredményhirdetés
2018-07-16T14:59:24+02:00
2018-07-16T14:59:24+02:00
Katalin Nyilas
http://blog.hu/user/1375117
Teljes mértékben egyetértek.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371/full_commentlist/1#c35461303
Válasz erre: Közönségszavazás eredményhirdetés
2018-07-04T08:02:10+02:00
2018-07-04T08:02:10+02:00
Kisbolti Icuka
http://blog.hu/user/1370281
Költői kérdés: csak engem zavar, hogy a 2018-as 'legjobb' 20-as mezőnyben egyetlen irodalmi igényességgel megírt mondat, lelki mélységről árulkodó tartalom nem található? Ellenben vannak helyesírási hibák dögivel, zagyvaság, középiskolás szintű fogalmazások. Valóban 3.800 pályamű - köztük novellisták haha :-) - ennyire szánalmasan alacsony színvonalúra sikeredett? Gondolok itt olyasféle mondatokra, mint Szabó Magdáé vagy Fekete Istváné. Nincs? Miért nincs? A 3. helyezett alkotás erősen kormánypropaganda-szagú, de legalább igényes lenne. Sajna nem az. Ha egy középiskolás osztályban kiadnák feladatként a rövid történetek írását, feltehetően értékesebb írások születnének. Ezeket nemhogy a buszmegállókba, de még az asztalfiókba sem raknám ki.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371/full_commentlist/1#c35418463
Válasz erre: Közönségszavazás eredményhirdetés
2018-06-23T20:05:37+02:00
2018-06-23T20:05:37+02:00
Patkááány
http://blog.hu/user/850529
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371?full_commentlist=1#c35390202" class="reply_nick_433854" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35390202 );">@CreaPress</a>: nem láttam sajna a filmet, programozni pedig csak mosógépet tudok. :D
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371/full_commentlist/1#c35387182
Válasz erre: Közönségszavazás eredményhirdetés
2018-06-18T12:29:57+02:00
2018-06-18T12:29:57+02:00
Patkááány
http://blog.hu/user/850529
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371?full_commentlist=1#c35385444" class="reply_nick_433854" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35385444 );">@CreaPress</a>: én is lány vagyok. De hiszek az egyenjogúságban. :D
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371/full_commentlist/1#c35369120
Válasz erre: Közönségszavazás eredményhirdetés
2018-06-15T09:58:24+02:00
2018-06-15T09:58:24+02:00
Patkááány
http://blog.hu/user/850529
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371?full_commentlist=1#c35335200" class="reply_nick_433854" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35335200 );">@CreaPress</a>: Elvileg júliusban, legalábbis a másik oldalon arra frissítették a júni közepét. Kíváncsi vagyok, hány alkotás érkezett be, de szerintem ha meg kellett hosszabbítani a beküldési határidőt, akkor nem olyan sok. Vagy a fene tudja.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/31/kozonsegszavazas_eredmenyhirdetes_371/full_commentlist/1#c33552100
Válasz erre: Közönségszavazás eredményhirdetés
2017-08-09T02:49:14+02:00
2017-08-09T02:49:14+02:00
enzo23
http://blog.hu/user/72917
Végre elolvastam mindet, és egyértelműen 3 darab novella emelkedett ki számomra a mezőnyből:<br />
Kulcsár István: Ásó-kapa<br />
Lauer Gábor: Toll<br />
Tóth A. Tamás: Útitárs<br />
<br />
A 3 nyertesből a Katicabogár nagyon semmilyen, felejthető, a másik 2 egész elfogadható. A közönségdíjas 'Családfa' pedig indokolatlanul szomorú.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33511870
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-08-02T17:54:14+02:00
2017-08-02T17:54:14+02:00
Tirpunk
http://blog.hu/user/496147
Köszi mindenkinek mindent. A vezekléssel együtt. ☺
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33491667
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-30T10:33:34+02:00
2017-07-30T10:33:34+02:00
Bus Driver
http://blog.hu/user/1258591
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara?full_commentlist=1#c33476523" class="reply_nick_791504" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33476523 );">@Bakatcha Bandita</a>: Köszönöm a véleményt!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33489645
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-29T20:09:57+02:00
2017-07-29T20:09:57+02:00
Labenido Sweet Lo
http://blog.hu/user/845436
Vezekelni (is) jöttem! Erre szavaztam! Bár nem olvastam végig az összes novellát, amiket magamévá tettem, azok közül a Toll tetszett leginkább! De nem utolsó szempont, hogy a szerzővel hasonló a muzikális érdeklődési körünk, ezért nem adtam a többieknek esélyt sem...Bocsi... Később majd azokat is elolvasom... HajRa-ncid!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33476749
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-27T14:51:18+02:00
2017-07-27T14:51:18+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
Tibapónak igaza van, ez a három nyertes írás katasztrófa, és tényleg feltűnő a hasonlóság... Miért?
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/orosz_adel_kapcsolas/full_commentlist/1#c33476657
Válasz erre: Orosz Adél: Kapcsolás
2017-07-27T14:38:43+02:00
2017-07-27T14:38:43+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
Ez az Örkény-egyperces folytatása! :D<br />
<a rel="nofollow" href="http://egypercesek.blog.hu/2008/04/02/orkeny_istvan_ballada_a_kolteszet_hatalmarol">egypercesek.blog.hu/2008/04/02/orkeny_istvan_ballada_a_kolteszet_hatalmarol</a><br />
<br />
Szóval, az ötlet "kölcsönzött", de jó kis novella ez, éljen a szabadság, vesszenek a túl tökéletes pasik! :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/boldizsar_ildiko_korfolyoso/full_commentlist/1#c33476623
Válasz erre: Boldizsár Ildikó: Körfolyosó
2017-07-27T14:34:44+02:00
2017-07-27T14:34:44+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
Lehet, hogy csak én vagyok túl ornitológus beállítottságú, de a legelejétől tudtam, hogy ez lesz, és szurkoltam, hogy ne legyen ennyire egyszerű...
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33476605
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-27T14:33:46+02:00
2017-07-27T14:33:46+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
Jó ez, bár ilyen "valóra váltó" eszköz körüli problémákról könyvtárnyi írás született már... Ez olyan erősen átlagos közöttük, de szeretem az ilyeneket, jó volt olvasni!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kulcsar_istvan_aso-kapa/full_commentlist/1#c33476583
Válasz erre: Kulcsár István: Ásó-kapa
2017-07-27T14:32:08+02:00
2017-07-27T14:32:08+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
Hát nekem ez nagyon közhelyes, bocsi...
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kaposi_ildiko_nyitvatartasi_ido/full_commentlist/1#c33476567
Válasz erre: Kaposi Ildikó: Nyitvatartási idő
2017-07-27T14:30:47+02:00
2017-07-27T14:30:47+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
+1 Gyuszink véleményére. Nem váltja meg a világot, de nagyon erős (szomorú) hangulata van, azon kevés novella között van ezek között, amit jó volt elolvasni, és örülök, hogy elém került... Köszi!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33476523
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-27T14:25:35+02:00
2017-07-27T14:25:35+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
Jó ez - főleg azért, mert az ember folyton _a_ Barbit képzeli oda. Aztán a végén kíváncsi, ki az aki még nála is szebb. :)<br />
Nem erre szavazok, mert van jobb is itt, de jó volt olvasni, köszönöm!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/toth_a_tamas_utitars/full_commentlist/1#c33476493
Válasz erre: Tóth A. Tamás: Útitárs
2017-07-27T14:19:45+02:00
2017-07-27T14:19:45+02:00
Bakatcha Bandita
http://blog.hu/user/791504
A kiemelés tényleg nem szerencsés, modorossá teszi, pedig amúgy tényleg jó novella! Ha valahol még megjelenik, akkor legyen ugyanúgy szedve, mint a többi - jobban hat, ha csak úgy simán megtörténik a csattanó, nem hívják fel nyomatékosítva az olvasó figyelmét, hogy "na, ezt nézd barom, most fontos dolog jön"...
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/papp_imre_csak_egy_megallo/full_commentlist/1#c33449907
Válasz erre: Papp Imre: Csak egy megálló
2017-07-23T08:51:10+02:00
2017-07-23T08:51:10+02:00
tibapó
http://blog.hu/user/126053
Nem rossz ez. Sőt. Én erre szavazok
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33449865
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-23T08:35:38+02:00
2017-07-23T08:35:38+02:00
tibapó
http://blog.hu/user/126053
Ha jobban belegondolok, szinte csak ebben az írásban, meg a "Csak egy megálló"-ban van spiritusz. A kettő közül fogok választani
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33449853
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-23T08:32:43+02:00
2017-07-23T08:32:43+02:00
tibapó
http://blog.hu/user/126053
Mind a három nyertes írás (Katica, Telefonfülke, Rombolj!) hasonló, szenvelgés az elveszített pasiról. Ez tényleg egy ilyen új irányzat? Ezek után fenntartással kezdek Grecsót olvasni....
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33437353
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-21T06:56:31+02:00
2017-07-21T06:56:31+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Igazából nagyon sajnálom, hogy egy olyan író, aki tud is írni, ilyen üres, tinilányos sírásra pazarolja az idejét, és fogja ezután is, hiszen díjazták érte, tovább bátorítják. Az én véleményem az, hogy nagyon rossz az irány, ebben semmi egyediség nincs, ott a pont az első hozzászólónál. 2/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33421323
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-18T13:28:25+02:00
2017-07-18T13:28:25+02:00
Tirpunk
http://blog.hu/user/496147
Nagyon köszi a véleményeket!<br />
<br />
Gábor
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33417617
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-17T19:20:30+02:00
2017-07-17T19:20:30+02:00
Bus Driver
http://blog.hu/user/1258591
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara?full_commentlist=1#c33411539" class="reply_nick_1258671" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33411539 );">@csillagporszemecske</a>: Köszönöm!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33411699
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-16T14:53:30+02:00
2017-07-16T14:53:30+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Mindet elolvastam, és ez maradt a nagy kedvenc. Számomra ez az első, és csak gratulálni tudok egy ilyen tényleg csodásan megírt klassz történethez! (Aztaaa, de tényleg. :D)<br />
<br />
Erre szavazok!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/toth_a_tamas_utitars/full_commentlist/1#c33411679
Válasz erre: Tóth A. Tamás: Útitárs
2017-07-16T14:48:31+02:00
2017-07-16T14:48:31+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Valóban jól felépített történet, jól megírt, jó kis kerek. Mutatott és adott is.<br />
Jó volt olvasni - és ez milyen fontos. :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33411539
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-16T14:18:02+02:00
2017-07-16T14:18:02+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Egyszerűnek tűnik, de több van benne, legalábbis számomra. :) Engem csak majdnem fogott meg... Voltak benne nagyon jól megírt, nagyon jó részek (így visszagondolva egyébként sokkal hosszabbnak tűnik, mint valójában), de valahogy nem mind volt nagyon jó rész, még pici csiszolást igényelt volna.<br />
Ennek ellenére - vagy ezzel együtt - jól megfogalmazott írás, képeket ad.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/tolnai_panka_ejjeli_hev/full_commentlist/1#c33411477
Válasz erre: Tolnai Panka: Éjjeli HÉV
2017-07-16T14:06:58+02:00
2017-07-16T14:06:58+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Jól indult. Még akarnék dicsérni, ha közben kellett volna, talán ment volna, de a végére elfogyott minden. Pedig olyan jól indult...
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33411265
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-16T13:40:24+02:00
2017-07-16T13:40:24+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Igazán jó írás? Mintha mást olvastunk volna... :D <br />
Szintén nem értem, mitől lett ez a legjobb, tényleg tucatírás lett az ilyen, semmit nem nyújtó, hányás utáni üres szavak. <br />
(Tényleg kezdek megijedni, nagyon hasonló írásokat olvastam most egymásután, ez valami új stílus?)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_boglarka_neha_nem_baj_hogy_lerombolsz_kicsit/full_commentlist/1#c33411237
Válasz erre: Somogyi Boglárka: Néha nem baj, hogy lerombolsz kicsit
2017-07-16T13:35:21+02:00
2017-07-16T13:35:21+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Nem tudom (és tényleg már nem is akarom) jobban, vagy másként megfogalmazni, de lásd előttem lévő hozzászólást, meg, amit az előző novellához írtam. Szóval azért kellene, hogy valamit kiváltson belőlem egy írás, de elolvastam és megint csak az üresség kong...<br />
Kicsit olyan, mintha ez valami tucatdolog lenne, egy új stílus, amit ez a kor hozott ki sokakból. Sokan írnak így, csak nem értem, miért... Inkább ne írjatok, vagy csak magatoknak, otthon. :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/sarkozi_andrea_tabula_rasa/full_commentlist/1#c33411155
Válasz erre: Sárközi Andrea: Tabula rasa
2017-07-16T13:24:00+02:00
2017-07-16T13:24:00+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Egy mű esetében egyáltalán nem biztos, hogy ugyanazt kellene éreznünk, amit egy szerző leír. Vagy tudnunk kellene, hogy milyen helyzetről ír. Ennek ellenére éreznünk kellene, értenünk kellene (nem biztos, hogy azt, amit Ő közölni akar, de valamit...). De ezek megint csak üres szavak, nekem nem mondanak semmit. Pedig lehet, hogy én is voltam már ilyen helyzetben... Igen. Mégsem érzem...<br />
Nem tetszett, rosszul megírt, széttört mondatok, és megint nem értem, hogy lehet a legjobbak között...<br />
Pedig van benne valami, amitől akár jó is lehetne, de nem így.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/salanki_zsofia_nincs_itt/full_commentlist/1#c33410839
Válasz erre: Salánki Zsófia: Nincs itt
2017-07-16T12:48:04+02:00
2017-07-16T12:48:04+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Ez nem. Egy idedobott szókavalkád, rövid, töredezett mondatok, nincs kép, nincs érzelem, üres... Nem ad semmit. <br />
Megint nem értem, hogy lehet ez a legjobbak között...
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/podonyi_hedvig_proba/full_commentlist/1#c33410805
Válasz erre: Podonyi Hedvig: Próba
2017-07-16T12:41:13+02:00
2017-07-16T12:41:13+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Nekem is kidolgozatlannak tűnik, nem jöttem rá, hogy miért menekült el, anélkül, hogy választott volna, hiszen azért volt miből. Főleg, hogy bement ugye...<br />
Egyébként maga az írás (mint írás) teljesen jó volt.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/forgacs_peter_csaladfa/full_commentlist/1#c33410781
Válasz erre: Forgács Péter: Családfa
2017-07-16T12:33:03+02:00
2017-07-16T12:33:03+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Nagyon szépen megírt novella. Olvastam volna még, de túl hamar vége lett. Ahogy a történetben a közös játékidőnek, a kutatásnak, és az anya életének is... <br />
Bús, rám fetrengett egy jó adag szomorú hangulat, de nagyon tetszett.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/papp_imre_csak_egy_megallo/full_commentlist/1#c33410739
Válasz erre: Papp Imre: Csak egy megálló
2017-07-16T12:23:22+02:00
2017-07-16T12:23:22+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Nekem a történet nagyon tetszik. Az írás viszont kicsit olyan, mintha egy szárnypróbálgató tini írta volna; hanyag, kiszámítható, unalmas. Szóval valami látszik, érződik benne, de még annyira mélyen... lehet, hogy sosem tör elő.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/papp_gabor_vid_augusztus/full_commentlist/1#c33410707
Válasz erre: Papp Gábor Vid: Augusztus
2017-07-16T12:15:23+02:00
2017-07-16T12:15:23+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Igen, csapong, és nem, ez tényleg nem jó. Pedig a történet... sokkal többet kellett volna kihozni belőle.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/orosz_adel_kapcsolas/full_commentlist/1#c33410657
Válasz erre: Orosz Adél: Kapcsolás
2017-07-16T12:06:25+02:00
2017-07-16T12:06:25+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Jó volt olvasni. Jól választott szavak, egybefűzött mondatok.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33407639
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-15T17:05:21+02:00
2017-07-15T17:05:21+02:00
Lívia Fenyves
http://blog.hu/user/859532
Katicabogár igazán jó írás!4 Somogyi Katalin gratulálok!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/toth_a_tamas_utitars/full_commentlist/1#c33397713
Válasz erre: Tóth A. Tamás: Útitárs
2017-07-13T22:05:49+02:00
2017-07-13T22:05:49+02:00
furim
http://blog.hu/user/924545
Jól elkap valamit általánosságban is a kamaszok lelkivilágáról, a szülő gyerek kapcsolatról, ill. annak hiányáról. És arról, hogy a legfontosabb, hogy - legyen.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33397641
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-13T21:56:48+02:00
2017-07-13T21:56:48+02:00
furim
http://blog.hu/user/924545
Különös hangulatú szép írás. Lehet találgatni: megtörtént-e a "fiúval" a találkozás? Megtörtént-e hasonló a vőlegénnyel, aki az igazoló fürdőruhát már kiterítette a radiátorra? Vajon hasonlít-e a leánybúcsúhoz ill. a legénybúcsúhoz ami a lánnyal, ill. valószínű a leendő társsal megtörtént? A valami romantikus otthagyásáról a reális kapcsolatért, a mindennapokért? A kapcsolat mellett megőrzött, megőrzendő függetlenségről? <br />
Nekem nagyon tetszett.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/04/10/kortars_irodalom_koltozik_a_budapesti_megallokba/full_commentlist/1#c33385733
Válasz erre: Kortárs irodalom költözik a budapesti megállókba!
2017-07-12T09:03:58+02:00
2017-07-12T09:03:58+02:00
kondrakati
http://blog.hu/user/317488
Elolvasva minden novellát, kíváncsi lennék, milyen szempontok alapján döntött a zsűri.<br />
Egyik novella olyan mint a másik. A téma, stílus egyforma, unalmas. Hol van itt a sokszínűség? Egy vagyok bár a sok olvasó közül, de ez nem az én világom. Nem vagyok elég kortárs?
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33385479
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-12T08:29:12+02:00
2017-07-12T08:29:12+02:00
Bus Driver
http://blog.hu/user/1258591
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara?full_commentlist=1#c33378227" class="reply_nick_1258967" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33378227 );">@Gyuszink</a>: Köszönöm a véleményt!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/forgacs_peter_csaladfa/full_commentlist/1#c33378279
Válasz erre: Forgács Péter: Családfa
2017-07-11T06:24:26+02:00
2017-07-11T06:24:26+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Nagyszerű írás, csak azt nem értem, hogy miért nem lett legalább dobogós. A közlés módja nagyon személyesnek hat, ezzel pedig már eleve több, mint más művek. 9/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/papp_imre_csak_egy_megallo/full_commentlist/1#c33378247
Válasz erre: Papp Imre: Csak egy megálló
2017-07-11T06:00:50+02:00
2017-07-11T06:00:50+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Durva központozási bakik kerültek bele, de a nagyobb baj az, hogy teljesen a semmiből, feleslegesen vált műfajt az író a történeten belül. Számomra ez értelmetlen, ezt nekem nem lehet eladni csavarként. Ez inkább egy "jobb ötletem nem volt, hát legyen valami teljesen oda nemillő" dolognak tűnik. 2/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/papp_gabor_vid_augusztus/full_commentlist/1#c33378233
Válasz erre: Papp Gábor Vid: Augusztus
2017-07-11T05:37:58+02:00
2017-07-11T05:37:58+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Sajnos egyet kell értenem a másik két hozzászólóval, akár jó is lehetne, ha kicsit átgondoltabb lenne. Itt-ott megcsillan azért a fogalmazó-készség, máskor viszont egyenesen megakasztó részekbe is belefutottam, a kérdőjelek hiányáról már nem is teszek említést. 4/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33378227
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-11T05:30:23+02:00
2017-07-11T05:30:23+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Egem viszont nem fogott meg. Nem azt mondom, hogy sokkal többet lehetett volna belőle kihozni, hanem egyszerűen a választott téma számomra unalmas, ezerszer látott-hallott, annyit meg nem tesz hozzá, hogy újnak hasson. 5/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33371399
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-09T20:58:13+02:00
2017-07-09T20:58:13+02:00
Bus Driver
http://blog.hu/user/1258591
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara?full_commentlist=1#c33356247" class="reply_nick_1258997" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33356247 );">@</a>: Köszönöm!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt/full_commentlist/1#c33370499
Válasz erre: Haász János: A boldogságbolt
2017-07-09T17:50:20+02:00
2017-07-09T17:50:20+02:00
Tyto Alba
http://blog.hu/user/783591
Elmosolyodtam utána és mára ez nekem elég :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/olah_kata_koruti_hajnal/full_commentlist/1#c33368269
Válasz erre: Oláh Kata: Körúti hajnal
2017-07-09T11:52:49+02:00
2017-07-09T11:52:49+02:00
Sunny Days
http://blog.hu/user/143338
néhány sor után rájöttem, nem vagyok kíváncsi a folytatásra<br />
csak azt nem tudom, hogy választották be pont ezt a legjobbak közé<br />
most már még inkább szeretném látni a be nem válogatott műveket
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33361475
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-08T08:39:50+02:00
2017-07-08T08:39:50+02:00
gébics
http://blog.hu/user/243284
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas?full_commentlist=1#c33360391" class="reply_nick_1258575" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33360391 );">@Budai Gábor</a>: Ezzel egyetértek. Örkény az Örkény.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt/full_commentlist/1#c33361401
Válasz erre: Haász János: A boldogságbolt
2017-07-08T08:19:26+02:00
2017-07-08T08:19:26+02:00
vuvuvu2
http://blog.hu/user/31274
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt?full_commentlist=1#c33345199" class="reply_nick_1258511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33345199 );">@A zutca embere</a>: és mi lett a vége? beesett a jéghideg pincébe ahol elkábították és szervkereskedők eladták a szerveit az USA-ba? vagy meghalt? ahhoz kidolgozatlan hogy igazán üljön a csattanó. az eleje meg valóban túl részletes, gyakorlatilag a harmada arról szól, hogy hogyan talált oda a boldogságboltba, utána jött a szintén hosszú párbeszéd, aztán meg a semmi.<br />
<br />
hogy egy klasszikustól idézzek: jó sokáig tartott míg kibontakozott a semmi.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/boldizsar_ildiko_korfolyoso/full_commentlist/1#c33361179
Válasz erre: Boldizsár Ildikó: Körfolyosó
2017-07-08T06:52:32+02:00
2017-07-08T06:52:32+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Nem sűrűn találkoztam még ennyire eltolt kezdéssel. Teljességgel fölöslegesek ott a tőmondatok és megakasztóak. Utána később a szövegben már jó érzékkel használta ezeket a szerző, és a történet is olvastatta magát, viszont a végére érve hiányérzetem volt. Valahogy nem fogott meg, üresnek, lélektelennek éreztem. Amit nem értek még, hogy mire ez a fene nagy divat az alanynélküliség kapcsán. Nem mintha hozzáadna valamit is az élményhez, részemről inkább elvesz belőle, mert ha már van egy karakterünk, jó lenne tisztázni a kezdősorokban, hogy ki fia borja, eszik vagy isszák, netán élő személy vagy tárgy - különösen az ilyen rövid terjedelmű írásoknál. 5/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/olah_kata_koruti_hajnal/full_commentlist/1#c33361145
Válasz erre: Oláh Kata: Körúti hajnal
2017-07-08T06:39:30+02:00
2017-07-08T06:39:30+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Szépen indul, aztán lejtmenetbe kezd, a végére pedig már eljutottam odáig, hogy na végre, nincs több betű. Önismétlő lett, nem áll össze egésszé, a rímek kedvéért a szerző beáldozta az értelmezhetőséget és ugyanezért a szóismétléseket sem vetette meg. Nagy hiba. A párbeszédek, illetve azok kivitelezése iszonyatosan kilóg a stílusból, már lehet egyáltalán ezt egységes stílusnak nevezni. "Majszolja a pitát" - itt azért megkönnyebbültem, hogy nem keresett rímet, bár gondolom, neki nem az jutott elsőre eszébe, ami nekem. 4/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kulcsar_istvan_aso-kapa/full_commentlist/1#c33361097
Válasz erre: Kulcsár István: Ásó-kapa
2017-07-08T06:14:47+02:00
2017-07-08T06:14:47+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Azért megnyugtató, hogy kerültek be értékelhető, sőt, értékes írások is. A Toll c. műnél azt éreztem, hogy a csavar erőltetett, inkább meghökkentő akart lenni, mintsem átgondolt, itt viszont nagyon jól hatott. Öröm volt olvasni, ez nálam 10/10.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kaposi_ildiko_nyitvatartasi_ido/full_commentlist/1#c33360989
Válasz erre: Kaposi Ildikó: Nyitvatartási idő
2017-07-08T02:40:13+02:00
2017-07-08T02:40:13+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Ennek a történetnek az egyszerűségében van az ereje. Nem akar nagy dolgokat közölni, finoman adagolja a mondanivalót, a fogalmazása pedig magasan a legjobb az eddigiek közül. Nekem tetszett, teljesen egyértelmű az írói szándék. 7/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/hegedus_robin_a_varos_emleke/full_commentlist/1#c33360985
Válasz erre: Hegedűs Robin: A város emléke
2017-07-08T02:29:52+02:00
2017-07-08T02:29:52+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Tényleg kusza, pedig nem kezdődik rosszul. Jó kis hangulat-novella lehetne ez, ha a jó dolgokra koncentrál az író, és kevésbé szerteágazó a történet. Összefogottabban, átgondoltabban, ha már egy hangulatot akarunk megfogni, azokat az elemeket keltsük életre a leírással, amelyek ezt a célt szolgálhatják. Ilyen rövid terjedelemben, nem illik ennyire csapongani, el kell dönteni, hogy mit akarunk. Szemet amúgy szoktak dörgölni? 3/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33360977
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-08T02:06:28+02:00
2017-07-08T02:06:28+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Eddig ez tetszett a legjobban. Érdekfeszítő, kellemesen humoros, ekkora terjedelembe ennyi mindent beletenni úgy, hogy ne érződjön zsúfoltnak, elismerésem. Kár, hogy azt a vége poént el kellett lőnie, sokkal jobban tetszett volna, ha nem marad lezáratlanul a "szeressen belém" vonal, és inkább abból alakul ki valami a végére. 8/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359689
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:49:49+02:00
2017-07-07T20:49:49+02:00
A legtöbb sztori egyèbkènt a tömegközlekedès dìszlete közé lett megìrva, vagy fővàroskànk hàttere elè felfestve, ami pont beleillik a pàlyàzatba.Ès persze szerelemről szòlnak. Az enyèmben pl. se az nem volt, se villamos.Hiba.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359549
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:27:50+02:00
2017-07-07T20:27:50+02:00
Viccnek szàntam:) Reflektàlva a dolog banalitàsàra, vegyìtve nèmi öniróniàval,hogy ne tûnjünk màr azèrt olyan rosszfejeknek,mint amennyire jogosan vagyunk azok:):)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/orosz_adel_kapcsolas/full_commentlist/1#c33359537
Válasz erre: Orosz Adél: Kapcsolás
2017-07-07T20:25:41+02:00
2017-07-07T20:25:41+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Számomra azért meglepő a novella magas színvonala, valamint olvasmányos, figyelemfelkeltő és fenntartó stílusa, mert olvastam már a szerzőtől korábban, és azok alapján nem vártam tőle ilyen jót. Sokat fejlődött, letisztultabb lett, nem akaszt meg minden harmadik sorban valami erőltetett szókép, esetleg képzavar, ami mivel elsőre tök jól hangzott, benne hagyta. Ügyes. 7/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359505
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:19:20+02:00
2017-07-07T20:19:20+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Kedves Khaleida, ugye nem kezdünk el most egymás hozzászólásaiba belekötni, mert annál amatőrebb dolgot nehezen tudnék elképzelni. Jaj, lemaradt a kérdőjel, pedig kérdőmondat, de akar már a halál visszajavítani. Béke
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359503
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:19:16+02:00
2017-07-07T20:19:16+02:00
Èn benne vagyok:) Melyik volt a masik kettő? Toll ès Barbara pl. jòk.De a TabulaRasaért èn kèrek màr elnèzèst..
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359483
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:15:06+02:00
2017-07-07T20:15:06+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Igen, savanyú, de úgy gondolom, ez nem teljesen alaptalan. Igaz, most olvastam kettőt, ami tetszett - majd azokhoz is hozzászólok -, de összességében a bekerült írásoknak szerintem meg kellene ütniük egy bizonyos alsó határt színvonalban. Mindegyiknek kivétel nélkül. És nehezen képzelem el, hogy a kétezer akárhányból ne lett volna olyan, ami jobban megérdemelte volna, mint néhány itt olvasható mű. Nem feltétlenül magamról beszélek, de akkor már természetesen én is kíváncsi lenék, mit szólnak mások az írásomhoz. Ennyiről szólna ez a csoport, elolvashatnánk legalább a többi írás zömét, nagyobb képet kaphatnánk arról, hogy mennyire zajlott le hasamra ütők mód a kiválasztás.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359479
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:13:16+02:00
2017-07-07T20:13:16+02:00
(Gyuszink, attòl pedig, hogy az alany hiányolàsàban - ès àltalàban a többiben is- egyetèrtsek veled, mèg az àllìtmàny nèlkuli 5.mondatod sem tàntorìt el:). Csak hogy igazsàgosak ès hitelesek maradjunk;)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359453
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T20:07:37+02:00
2017-07-07T20:07:37+02:00
Ès lehetne a fb csoport neve: "Savanyù a szőlő". De megnyugtat, hogy többen is ülünk a tàl körül.:)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33359229
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T19:30:23+02:00
2017-07-07T19:30:23+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Az alany nélküli kezdés a harmadik mondatban nem csak zavaró, de úgy gondolom, hibás is, mert így akkor a hóról szól a mű. Neki van sporttáskája, ő megy át ezen a lelki vívódáson vagy min, ő nyomja bele a bikinijét saját magába, és a többi. Oké, ez csak kötekedés, de mit tegyek, ha már a kezdésnél megakaszt az, hogy fölöslegesen, indokolatlanul igeidőt vált az író, még ha szerinte ez szándékos és megalapozott is volt. A fogalmazókájával nem lenne komolyabb problémám, ha kicsit alaposabban átolvasta volna, elkerülve ezáltal néhány kirívó szóismétlést. A nagyobb gond az, hogy amit a fő karakter a nyakunkba sír, az olyan, mintha egy gimis csaj érzelmi vívódása, amire senki sem kíváncsi. Nem sikerült közvetíteni felém semmit, igazából az sem világos, mi volt a cél. Ennél a pontnál már engem is érdekelne a többi, be nem került írás. Mi lenne, ha valaki nyitna egy facebook csoportot, ahová be lehetne másolni a jobbnak vélt írásainkat? Csak egy ötlet. <br />
Ez itt 2/10 jóindulattal.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33356421
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-07T11:41:26+02:00
2017-07-07T11:41:26+02:00
Nem èrtem. Ùjraolvastam. Ès mèg mindig nem. Ahogy a majdnem összes többit sem. Nem lehet olyat, hogy a maradèk 2470-et is elolvashassuk valahol? Megöl a kìvàncsisàg, hogy tènyleg nem ütik-e meg ezt a szintet.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33356247
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-07T11:16:03+02:00
2017-07-07T11:16:03+02:00
Szemèlyes kedvencem:) Nagyon egyszerû megfogalmazással kelt nagyon nem egyszerű èrzèseket. Egymàs utàn olvastam vègig az összeset ès valamièrt ez volt az, amire még egy òràval kèsőbb is emlèkeztem.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt/full_commentlist/1#c33355027
Válasz erre: Haász János: A boldogságbolt
2017-07-07T06:29:30+02:00
2017-07-07T06:29:30+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Ezerszer elmesélt, megírt mondanivaló, didaktikus stílusban és hiteltelenül. A szerző szerint a "félhomány" közhelyes, érdekes, én még sosem hallottam a kifejezést. A mű egészére már sokkal inkább illik a megfogalmazás. 2/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt/full_commentlist/1#c33355025
Válasz erre: Haász János: A boldogságbolt
2017-07-07T06:29:30+02:00
2017-07-07T06:29:30+02:00
Gyuszink
http://blog.hu/user/1258967
Ezerszer elmesélt, megírt mondanivaló, didaktikus stílusban és hiteltelenül. A szerző szerint a "félhomány" közhelyes, érdekes, én még sosem hallottam a kifejezést. A mű egészére már sokkal inkább illik a megfogalmazás. 2/10
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kaposi_ildiko_nyitvatartasi_ido/full_commentlist/1#c33353863
Válasz erre: Kaposi Ildikó: Nyitvatartási idő
2017-07-06T19:50:42+02:00
2017-07-06T19:50:42+02:00
gébics
http://blog.hu/user/243284
Néha jobb, ha a vágyaink nem válnak valóra, bár szomorúak vagyunk emiatt. Jó volt olvasni!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/sarkozi_andrea_tabula_rasa/full_commentlist/1#c33350457
Válasz erre: Sárközi Andrea: Tabula rasa
2017-07-06T10:02:14+02:00
2017-07-06T10:02:14+02:00
Erdélyi Melinda
http://blog.hu/user/1258731
Én tudtam értelmezni, de valószínűleg azért, mert voltam ilyen helyzetben. Nekem tetszett.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/papp_gabor_vid_augusztus/full_commentlist/1#c33350311
Válasz erre: Papp Gábor Vid: Augusztus
2017-07-06T09:42:26+02:00
2017-07-06T09:42:26+02:00
Erdélyi Melinda
http://blog.hu/user/1258731
Az elején elkaptam a hangulatot, de a közepétől nagyon csapongó.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kulcsar_istvan_aso-kapa/full_commentlist/1#c33350175
Válasz erre: Kulcsár István: Ásó-kapa
2017-07-06T09:19:02+02:00
2017-07-06T09:19:02+02:00
Erdélyi Melinda
http://blog.hu/user/1258731
Hat novella elolvasása után eddig ez tetszik a legjobban. A stílus nekem kicsit túl egyszerű, de végül is tekintettel arra, hogy egy hétköznapi helyzetet mutat be, nem ront az élményen.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kaposi_ildiko_nyitvatartasi_ido/full_commentlist/1#c33350149
Válasz erre: Kaposi Ildikó: Nyitvatartási idő
2017-07-06T09:14:09+02:00
2017-07-06T09:14:09+02:00
Erdélyi Melinda
http://blog.hu/user/1258731
Az alapötlet jó, ami viszont zavaró, hogy pont annyi pénze van félretéve, mint amennyi az utazásra kell, illetve, hogy egy banknak számtalan fiókja van, biztos talált volna egyet nyitva, vagy kártyával szedhetett volna le, vagy felhívja az utazási irodát, és megbeszéli velük. De összességében tetszett
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33349151
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-05T23:07:20+02:00
2017-07-05T23:07:20+02:00
gébics
http://blog.hu/user/243284
Itt hagyom abba az olvasást! A zutca emberének megint igaza van - nem több ez, mint nyúlós Barbi napló.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/olah_kata_koruti_hajnal/full_commentlist/1#c33349091
Válasz erre: Oláh Kata: Körúti hajnal
2017-07-05T22:54:51+02:00
2017-07-05T22:54:51+02:00
gébics
http://blog.hu/user/243284
Kezdetben nem tűnt rossz ötletnek összekaszabolni vagy ötven versrészletet. De mit is olvastam valójában? Nem emlékszem. Ja, és egyet értek A zutca emberével: ez a mű magyar anyanyelvűeknek se mond sokat, de mit kezd vele egy külföldi?
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/boldizsar_ildiko_korfolyoso/full_commentlist/1#c33349045
Válasz erre: Boldizsár Ildikó: Körfolyosó
2017-07-05T22:40:57+02:00
2017-07-05T22:40:57+02:00
gébics
http://blog.hu/user/243284
Gyengus.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/olah_kata_koruti_hajnal/full_commentlist/1#c33348761
Válasz erre: Oláh Kata: Körúti hajnal
2017-07-05T21:55:28+02:00
2017-07-05T21:55:28+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Nagy kedvencem. A névadó, eredeti mű.<br />
<br />
Jaj, de ez... teljesen felesleges feldolgozás... Még akkor is, ha egyébként az írás, mint írás: jó.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/boldizsar_ildiko_korfolyoso/full_commentlist/1#c33348701
Válasz erre: Boldizsár Ildikó: Körfolyosó
2017-07-05T21:45:03+02:00
2017-07-05T21:45:03+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Jó mondatszerkesztések. Ez is olyan kategória lehet, hogy el tudom képzelni, valaki(k)nek tetszik. Nekem nem.<br />
<br />
Olvastam, de kívül maradtam...
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/lauer_gabor_toll/full_commentlist/1#c33348657
Válasz erre: Lauer Gábor: Toll
2017-07-05T21:38:44+02:00
2017-07-05T21:38:44+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Incselkedő, játékos "vonalvezetés", vicces és mégis komoly. Csodásan megírt mű, pergő képek.<br />
<br />
Aztaaa, nagyon tetszett. :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/kaposi_ildiko_nyitvatartasi_ido/full_commentlist/1#c33348559
Válasz erre: Kaposi Ildikó: Nyitvatartási idő
2017-07-05T21:27:19+02:00
2017-07-05T21:27:19+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Egész jó volt, olvasmányos, általában szépen fűzött, gördülékeny mondatok, sok képi megjelenítés.<br />
Valamiért mégsem kedvenc, a vége nem tetsző, az eleje meg kevésbé jó, de úgy közepén azért számomra volt mondanivaló.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/hegedus_robin_a_varos_emleke/full_commentlist/1#c33348525
Válasz erre: Hegedűs Robin: A város emléke
2017-07-05T21:19:09+02:00
2017-07-05T21:19:09+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Zagyvakusza... Persze el tudom képzelni, hogy ez valakinek bejön. Nekem nem...<br />
Az alapötlet tetszett, de a megvalósítás egyáltalán nem.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt/full_commentlist/1#c33348497
Válasz erre: Haász János: A boldogságbolt
2017-07-05T21:12:16+02:00
2017-07-05T21:12:16+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Talán kicsit kidolgozatlan, csiszolatlan. Az alapötlet jó, az írás is képes volt gondolatébresztésre, képeket mutatni.<br />
Lehetne sokkal jobb, ennek ellenére tetszett. :)
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33348461
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-05T21:05:52+02:00
2017-07-05T21:05:52+02:00
csillagporszemecske
http://blog.hu/user/1258671
Mindegyiket tervezem elolvasni, és tervezek hozzászólni. Jelen esetben nem célom az író megsértése, de nem értem... Ez mi? Miről szó? Semmilyen érzelmeket nem sikerült megmozgatnia, semmilyen képet nem láttam, miközben olvastam.<br />
Szóval egyáltalán nem tetszett, és tényleg nem értem, mit keres itt. Ráadásul véletlenül rá szavaztam, pedig csak el akartam olvasni (tudom, ügyességem határtalan), ez is nagyon rosszul van megoldva, szerintem ezzel - a szavazatok számát tekintve - nem is voltam egyedül.<br />
<br />
Határozottan igen, ezt jó lenne, ha lecserélnék. Valami másra. <br />
Ennél kellett hogy legyen jobb (nem kevés). Ez rossz. Vagy leginkább semmilyen. Felületesen üres.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/haasz_janos_a_boldogsagbolt/full_commentlist/1#c33348123
Válasz erre: Haász János: A boldogságbolt
2017-07-05T20:01:17+02:00
2017-07-05T20:01:17+02:00
InScripto
http://blog.hu/user/1258643
Ez azért sokkal jobb volt, mint az első, és lehetne jobb is. Kicsit olyan érzésem van, mintha egy hosszabb novella rövidített változatát olvasnám és pont a fent említett elemeket vágták volna ki belőle, hogy a karakterszámba beleférjen. Nem lenne ez olyan rossz a hiányzó részletekkel.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33348073
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-05T19:53:20+02:00
2017-07-05T19:53:20+02:00
InScripto
http://blog.hu/user/1258643
Mindkettőtöknek tökéletesen igaza van. <br />
Komoly kihívás egy 5 perces novellát úgy megírni, hogy belealudjak és aztán el is felejtsem, hogy olvastam valamit. Neki sikerült...<br />
Csak egy kérdés: Ezt nem lehetne esetleg lecserélni bármelyik másikra a 2500-ból?... Csak jobb lehet.<br />
@A zutca embere - A 8. sorig eljutottam sóhajtás nélkül... aztán elaludtam.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33347087
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-05T17:15:43+02:00
2017-07-05T17:15:43+02:00
Bus Driver
http://blog.hu/user/1258591
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara?full_commentlist=1#c33346277" class="reply_nick_1258511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33346277 );">@A zutca embere</a>: Köszönöm a véleményt!
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33347033
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-05T17:09:15+02:00
2017-07-05T17:09:15+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
<a href="http://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas?full_commentlist=1#c33346577" class="reply_nick_1258575" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33346577 );">@Budai Gábor</a>: Tökéletesen igazad van, én is ezen gondolkodtam el, amikor végig olvastam őket. Valamelyiknél írtam is: romkocsma, rozéfröccs...<br />
Sajnos valószínűleg mellé ment a kiíró szándéka és a zsűri értelmezése, köszönő viszonyban sincsenek egymással, de ez az ő bajuk (is!).
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/benedek_roza_muriel_havazas/full_commentlist/1#c33346577
Válasz erre: Benedek Róza Muriel: Havazás
2017-07-05T16:07:41+02:00
2017-07-05T16:07:41+02:00
Mivel ez az utolsó bejegyzés, ahova kommentálni lehet ide írnám összefoglaló gondoltaim a 20 felkerült novellával kapcsolatban.<br />
Teljes hozzá nem értőként számomra a "hatalmas csalódás" lenne az a szópár, amivel jellemezném őket.<br />
Az egyetlen írás ami igazán tetszett az Ásó-Kapa mű volt. A Körfolyosó, Kapcsolás, Csak egy megálló és Toll címűekre is azt mondnám, hogy oké, hogy kikerültek.<br />
A többiről fogalmam sincs ,hogy mit keresnek itt. Lehet egy pesti romkocsmában, kellően spicces állapotban bele lehet látni mindent, aminek jó része ott sincs, de nem oda íródtak.<br />
Az átlag ember elolvas egy ilyet, majd bosszankodva megrántja a vállát, hogy miért nem inkább a telefonját nyomkodta tovább... és a többire rá se kukkant már, ami igazán kár, mert tényleg van egy pár ami megéri a ráfordított időt.<br />
Nem hiszem el, hogy a zsűri egyáltalán átrágta magát a több mint 2500 beküldött irományon, vagy egy csomó témát egyből diszkrimináltak. Rendes fantasy, sci-fi nem igazán található itt, ami rendben van csak akkora a pályázat kiírásban ezt szerepeltetni kellett volna.<br />
Mindenesetre csak azt remélem, hogy senkinek nem megy el a kedve az írásól emiatt.
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/salanki_zsofia_nincs_itt/full_commentlist/1#c33346509
Válasz erre: Salánki Zsófia: Nincs itt
2017-07-05T15:59:44+02:00
2017-07-05T15:59:44+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Nos, megint nem látom az előbbi hozzászólásomat, ezért ráismétlek: Nem tudom miről szól ez a mű, mert a fontos részletek a szerző fejében állnak össze egy történetté, amit leírt, az egy külső olvasó számára érthetettlen. Valami családi izé, szívbemarkoló, de nem érdekel, mert nincs története, és amit kapok az is térben és időben ugráló, ömlesztett valami.<br />
10/2
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_katalin_katicabogar/full_commentlist/1#c33346403
Válasz erre: Somogyi Katalin: Katicabogár
2017-07-05T15:46:50+02:00
2017-07-05T15:46:50+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Megint egy monológ, és semmi történet. Ilyenből olvastam ma már négyet. Miért ez a nyerő novella, ezen tűnődöm, mikor ez is csak a tucat egyike. Leírás, kijelentő, és tőmondatok, és az ezzel járó unalom. Barbi napló. <br />
10/2
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/toth_a_tamas_utitars/full_commentlist/1#c33346327
Válasz erre: Tóth A. Tamás: Útitárs
2017-07-05T15:38:36+02:00
2017-07-05T15:38:36+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Jól felépített történet, a vége nem tetszik csak, túl hirtelen és kiszámíthatóan zárul le. Kicsit jobban kellene a szeretet hiányt ábrázolni a fiú esetében, és azzal kihegyezni és előkészíteni a csattanót. A nagybetűs kiemelés sem kell, anélkül is érthető minden. <br />
10/7
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/vincze_arpad_barbara/full_commentlist/1#c33346277
Válasz erre: Vincze Árpád: Barbara
2017-07-05T15:31:13+02:00
2017-07-05T15:31:13+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Egy ilyen rövid novellában sok Sanyi bácsis, és általános iskolás kitérő nem fér el. Sőt, semennyi sem! Így is kerek a történet. A felszabaduló karaktereket a főhősre és Barbarára lehetett volna még elpazarolni, egy kicsit feszíteni a találkozás perceit.<br />
10/7
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/tolnai_panka_ejjeli_hev/full_commentlist/1#c33346217
Válasz erre: Tolnai Panka: Éjjeli HÉV
2017-07-05T15:22:44+02:00
2017-07-05T15:22:44+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Megint egy olyan történet, amiből többet lehetett volna kihozni, de ezek a kijelentőmondatok ritka unalmassá és idegesítővé teszik a novellát. A mű amúgy is két részre esik szét, az első egy monoton leírás, a másik egy pattogós cselekmény (remélem, nem túlzó ezen utóbbi kifejezés). Még egy megállónyi mondathalmazt nem tudtam volna bevállalni, így viszont végig olvastam.<br />
10/3
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_boglarka_neha_nem_baj_hogy_lerombolsz_kicsit/full_commentlist/1#c33346087
Válasz erre: Somogyi Boglárka: Néha nem baj, hogy lerombolsz kicsit
2017-07-05T15:05:46+02:00
2017-07-05T15:05:46+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Leírom még egyszer, mert valami gubanc van a blogmotorban és az előző hozzászólásom eltűnt.<br />
Szóval, ez már a sokadik, ömlengős, lelkizős írás (tizenkettő egy tucat - lásd elébb!), ami semmiről sem szól, jobban mondva csak a szerzőnek jelent valamit, az olvasónak nem! Talán egy rózsaszín, barbis naplóba beleférne, de egy olvasóknak szánt műbe NEM! Bocs, Bogi, de pont nálad fogyott el a türelem! A stílus jó, csak egyszerűen hiányzik a műből a történet.<br />
10/2
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/somogyi_boglarka_neha_nem_baj_hogy_lerombolsz_kicsit/full_commentlist/1#c33346035
Válasz erre: Somogyi Boglárka: Néha nem baj, hogy lerombolsz kicsit
2017-07-05T14:57:59+02:00
2017-07-05T14:57:59+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Kezdem unni! Talán a harmadik, hasonló képi világú ömlengős novella már itt ez is, amely valami nagyon nagy belső "akármit" akar kimondani, de aztán mindegyikről kiderül, hogy tizenkettő belőle, az egy tucat. Ami a szerzőnek komoly lelki probléma, az az olvasónak komoly próbatétel, hogy végig elolvassa.<br />
10/2
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/sarkozi_andrea_tabula_rasa/full_commentlist/1#c33345977
Válasz erre: Sárközi Andrea: Tabula rasa
2017-07-05T14:50:30+02:00
2017-07-05T14:50:30+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Nehéz értelmezni azon belső gondolatokat, amelyek nem az olvasóhoz (akik szenvednek attól, hogy nem tudnak semmi belső információt, és segítséget sem kapnak a szerzőtől), hanem önmagunkhoz szólnak, mint ezen novella esetében is. Valaki monológozik (jaj, de szép szó!), csak tudnám, miről? <br />
10/2
https://jcdecauxnovella.blog.hu/2017/07/03/salanki_zsofia_nincs_itt/full_commentlist/1#c33345941
Válasz erre: Salánki Zsófia: Nincs itt
2017-07-05T14:43:42+02:00
2017-07-05T14:43:42+02:00
A zutca embere
http://blog.hu/user/1258511
Nos, azért jó lett volna egyértelműen megfogalmazni, hogy ki, mikor és hol? De nem ez történt, és az olvasónak a felénél elmegy a kedve attól , hogy értelmezni tudja a képzavarokat, idősík elcsúszásokat és helyszín váltásokat. Így ez a novella (is) egy ömlesztett tömegcikk, ahol a szerző fejében minden összeáll, de sajnos a csinos hölgy nincs ott minden olvasó mellett, hogy válaszoljon a fenti kérdésekre. Így ez a mű, a megható történet ellenére is csak: 10/2